Szkolenia i doradztwo indywidualne

Coaching jest coraz bardziej obecnym pojęciem w naszym codziennym życiu, coraz większa liczba osób chętnie korzysta z tego, co oferuje. W praktyce coaching to proces pomagania potrzebującej osobie, żeby mogła ona zwiększyć swoje możliwości. Choaching polega na wzmacnianiu najmocniejszych stron, przekraczaniu kolejnych barier i pokonywaniu własnych słabości.

W naszym kraju coaching jest stosunkowo młody i zaczyna zyskiwać dopiero popularność. Jednak coraz większa liczba osób ma świadomość jego korzyści, które można dzięki niemu osiągnąć, tak więc jego ewentualna przyszłość wygląda wyjątkowo optymistycznie. Jak się obecnie szacuje rynek usług wiążących się z coachingiem ma wartość około 40 milionów i rośnie w szybkim tempie.

Moda na coaching dotarła do Polski z Zachodu, tam ma on naprawdę dużą popularność. Obecnie wielu ludzi ma zatrudnienie w różnych korporacjach, ma możliwość kontaktu z pracownikami z innych krajów. Tym sposobem osoby tego typu mogą się przekonać, że dzięki coachingowi uzyskać można dużo więcej, niż opierając się tylko na szkoleniach czy osobistej pracy.

Jak można zobaczyć po statystykach, coaching może podnieść możliwości zawodowe nawet o 70 procent, wspomagając skuteczność, zdolności jak też zespołową pracę. 80 procent osób po takim szkoleniu osiągnęło dużo więcej pewności w swoich działaniach, a niewiele mniejsza ilość polepszyła w znacznym stopniu komunikację.

Z tego, co może dać coaching zaczyna także korzystać zwiększająca się ilość firm, traktując to jako podniesienie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników. Najczęściej wybierane są business coachinng i life coaching, choć w praktyce trudno będzie to wyraźnie podzielić. Sfery zawodowa i osobista w dużej mierze się przenikają i przyda się tutaj pewna równowaga między nimi.

Chcąc rozpocząć współpracę z jakimś coachem pamiętać trzeba, że niezbędne będzie poświęcenie temu większej ilości swojego czasu. Przeważnie będzie potrzebne przynajmniej dwa-trzy miesiące do tego, żeby można było zacząć funkcjonowanie w nowy sposób. Z takich też powodów często wybierany model coachingu to kilkanaście spotkań rozłożonych w czasie.